Co należy publikować na stronach biuletynu informacji publicznej
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 roku w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz.68 z 2007 r.) podmiot zobligowany do prowadzenia biuletynu powinien publikować informacje, które będą służyć wszystkim odwiedzającym, a zatem – między innymi:
- swój status prawny lub formę prawną,
- przedmiot działania i kompetencje,
- organy i osoby sprawujące funkcje i ich kompetencje, oświadczenia majątkowe,
- majątek, którym dysponuje,
- deklarację dostępności cyfrowej (do 31 marca każdego roku),
- raport o stanie gminy (do 31 maja każdego roku),
- sprawozdanie finansowe za rok ubiegły (do 10 maja każdego roku)
- tryb działania,
- sposoby przyjmowania i załatwiania spraw,
- stan załatwianych spraw,
- zamówienia publiczne,
- ogłoszenia o pracy (nabór, listy kandydatów, wyniki naboru)
- informacje o prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach oraz o sposobach i zasadach udostępniania danych w nich zawartych.
Minimalny standard informacji dla „Przejrzystej strony BIP” – opracowanie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach projektu systemowego pn. „Szkolenia i pomoc doradcza w zakresie etyki i unikania konfliktu interesu w samorządzie terytorialnym”.
Podstawowym celem dokumentu jest przekazanie JST wskazówek dotyczących niezbędnego zakresu treści oraz sposobu prezentacji danych na stronach Biuletynu Informacji Publicznej, aby korzystanie z jego zawartości było jeszcze łatwiejsze.