Oświadczenia majątkowe w BIP – tylko przez 6 lat.
Miejscem właściwym dla publikacji oświadczeń majątkowych, przedstawicieli samorządu terytorialnego zobowiązanych do ich składnia, jest Biuletyn Informacji Publicznej, którego funkcjonowanie reguluje ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2001 r. nr 112, poz. 1198 ze zm.). Ustawy nie określają terminu, w jakim oświadczenia, po ich złożeniu, powinny zostać umieszczone na stronie BIP. Przyjąć więc należy, iż nastąpić to powinno niezwłocznie, na co wskazywać też może treść art. 3 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej, zgodnie z którym prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania informacji publicznej zawierającej aktualną wiedzę o sprawach publicznych.
Zadać można przy tym pytanie, jak długo oświadczenie majątkowe powinno się znajdować na stronie BIP. Odpowiedzi doszukiwać się można w art. 24h ust. 6 ustawy o samorządzie gminnym, art. 25c ust. 6 ustawy o samorządzie powiatowym oraz art. 27c ust. 6 ustawy o samorządzie województwa, zgodnie z którymi oświadczenie majątkowe przechowuje się przez sześć lat. Zważywszy na jawny charakter tychże oświadczeń i ich zakwalifikowanie do informacji publicznej założyć więc można, iż powinno się je udostępniać przez sześć lat. Nie ma przy tym znaczenia, czy osoba, która złożyła oświadczenie, wciąż pełni swoją funkcję.
Ustawy samorządowe jednoznacznie wskazują, że informacje zawarte w oświadczeniu są jawne, przewidując jednak jednocześnie dwa wyjątki od tej zasady. Ujawnieniu nie podlega bowiem adres zamieszkania składającego oświadczenie oraz miejsce położenia nieruchomości.